27.7.2016

5 asiaa, joita rakastan

Heips! Päätin pitkästä aikaa toteuttaa tällaisen ns. "aihepostauksen" turhanpäiväisen ja tylsän (en ole mitään erityistä tehnyt) kuulumistenpäivitys-postauksen sijaan. Asioita, joita rakastan, olisi kymmeniä, mutta otin tähän postaukseen nyt mukaan nämä viisi. Eiköhän aloiteta!

1. LUONTOMuistan, kun pienenä käveltiin mummon kanssa aina läheisissä metsissä, kerättiin marjoja, talvella laskettiin pulkkamäkeä, ajettiin potkurilla jäitä pitkin ja ihmeteltiin aina yhdessä luonnon ihmeitä. Ihan pikkulapsesta asti oon tykännyt kuljeskella luonnossa. Silmiähivelevät maisemat, raikkaat metsät, se puhdas tuoksu, ne ihastuttavan söpöt eläimet, se on jotain mitä ei voi käsittää, eikä selittää kellekkään. Se pitää itse kokea. Tykkään myös tosi paljon valokuvata luonnossa, etenkin kaikkia kauniita kukkia ja kasveja. Maisemakuvia tulee otettua myös paljon. Mutta luonnon roskaaminen on asia, joka ei mee mun päähän. Ikinä. Onko se OIKEESTI niin vaikeaa laittaa ne roskat roskikseen? EI OLE. Lasipullot lasinkeräykseen. EI luontoon. Purkat roskiin, EI luontoon. Roskat roskiin, EI luontoon. NÄIN.




2. MUSIIKKI. Se on kuulunut mun elämään oikeastaan aina jollain tavalla. ja tulee aina kuulumaan. Musiikki on se, joka piristää mua jos on huono päivä, ja toisinaan musiikin kautta mä pystyn käsittelemään surua paremmin. Muistan, kun puoli vuotta sitten erosin poikaystävästäni, alussa mulla ei ollut minkäänlaisia tunteita asiasta. En oikeastaan ollut surullinen, koska mulla oli silloin jo "juttua" uuden ihmisen kanssa, mutta näin jälkeenpäin oon vasta alkanut tekemään surutyötä, ja käymään asiaa läpi. Surullinen musiikki saa ne tunteet ja kyyneleet purkautumaan, ja sitten vähänksi aikaa helpottaa. Sitten taas energinen ja positiivinen musiikki saa hyvän mielen, ja sitä voi vähän vaikka tanssahdella mukana. 
                        Kuuntelen musiikkia kotona ja nyt varsinkin lomalla ollessa koko ajan. Ainakin melkein. Sellaista päivää tuskin on, ettei Roosan huoneessa soi musiikki. Joko koneelta, puhelimesta, tabletista, stereoista, vesikaiuttimista tai sitten itse soitan pianoa tai kitaraa, saatan myös laulaa. Musiikki ei oo mulle vain harrastus tai ajanviete, se on elämäntapa.





3. NUKKUMINEN. Lomalla on ihanaa, kun saa nukkua. Voin ihan kevyesti nukkua kellon ympäri, joskus enemmänkin. Nyt lomalla vasta aamuyöllä nukkumaan meno ja puolenpäivän jälkeen herääminen on ennemmin sääntö kuin poikkeus. Rakastan sitä tunnetta, kun illalla (krhm.. aamuyöllä) on aika kömpiä peiton alle ja painaa pää pehmoiseen tyynyyn. Harvemmin silti nukun yksin, koska toinen nelijalkainen sankarimme Eemeli jostain syystä lähes joka kerta haluaa tulla mahan päälle, pään viereen tai jalkopäähän pötköttämään. Kivaa se on siihen asti, kun toinen alkaa purra käsivarsia tai ottaa tassuilla kiinni varpaista. NUKKUMISRAUHA, KIITOS! :)

4. AIDOT YSTÄVÄT. Oon varmaan maininnut joskus täällä, että mulla on oikeastaan aina ollut tosi vähän kavereita, ja oon aina ollut se, joka jää/jättäytyy yksin. Kun ei oo ollut seuraa, sitä on oppinut tulemaan toimeen yksin. Ainahan voi tutustua ihmisiin, ja varmaan joku taas ajattelee, että "miks et sitten mennyt toisten mukaan? ei kenenkään oo pakko olla yksin. Turha valittaa, jos et ees yritä tehdä mitään asialle." Joo, no onhan se niinkin. Mutta kun on kiusattu, se on hajottanut mun itsetuntoa, ja toisiin, varsinkin samanikäsiin on tosi vaikeaa tutustua. Ei välttämättä kaikilla, mutta ainakin mulla. Se, mitä mä olen joutunut kokemaan, on vaikuttanut muhun pysyvästi. Aidot ja rehelliset ystävät on harvassa, mutta kultaakin kalliimpia.
                       Mulla on tällä hetkellä vaan muutama kaveri täällä päin, mutta se ei haittaa, sillä mulla on kauempana muutama tosi tärkeä tyyppi. Mun serkku, ja kaksi... puoliserkkua? Noh, ainakin todella todella hyviä kavereita , YSTÄVIÄ. Heidän kanssa ollaan tunnettu vuosia, kaikenlaista ollaan yhdessä koettu, niin hyviä kuin huonojakin asioita, mutta yhdessä seikkaillaan edelleen. Toivottavasti pidetään yhtä koko loppuelämän ajan. "Laatu korvaa määrän."





5. Läheisyys. Rakastan ihmisten halaamista ja kädestä pitämistä. Rakastan pitkiä suudelmia ja sitä tunnetta, kun pussataan otsaan. Siitä taas en tykkää, jos sama henkilö parin sekunnin päästä puhaltaa korvaan :DD siihenkin liittyy yksi muisto, mutta ei nyt mennä siihen. Elämäni tähän asti onnellisin hetki liittyy juurikin läheisyyteen; ensisuudelmani, joka vastoin odotuksiani oli todella romanttinen hetki. Pidän kyllä muutenkin läheisyydestä, se on ihan paras tunne, kun kissa tulee mahan päälle nukkumaan, ja laittaa märän nenänsä kiinni omaani. Tai se, kun saa halata parhaita ystäviä, joita ei ole nähnyt kolmeen kuukauteen. ♥


Sain sen videon (parin viikon takaiselta ulkomaanreissulta) josta täällä mainitsin aikaisemmin, eilen valmiiksi, ja nyt se on katsottavissa YouTubessa. Laita peukku pystyyn ja tilaa kanava jos haluat nähdä multa videoita jatkossakin! (niitä varmasti tulee) Kannattaa muuten käydä nyt aktiivisesti täällä mun blogin puolella, jotain kivaa saattaa olla luvassa vähän ajan päästä ;) 


1 kommentti:

  1. Oot listaillut tosi kivoja juttuja ja upeet kuvat! :)

    http://therewillbesunshine-emilia.blogspot.com/

    VastaaPoista

Kommentit ovat aina tervetulleita, mutta mieti kaksi kertaa, haluaisitko itse saada samanlaista palautetta. Huomioithan myös sen, että kommentit näkyvät vasta hyväksynnän jälkeen.