28.3.2016

MINÄ TÄÄLLÄ TAAS

Aurinkoista kevättä kaikille! Ja joo, kuten otsikossa lukee, tää ei oo mun ensimmäinen blogini. Oon pitänyt vaihtelevasti erinäisiä blogeja siitä saakka, kun olin 11.  Kaikkiin on sitten ajan myötä mennyt kiinnostus, ja oon sitten aina vaan tehnyt uuden. Mutta nyt musta tuntuu, että aloitan uuden blogin pitämisen viimeistä kertaa. Bloggaaminen on kivaa, mutta en sitten tiedä. onko se ihan mun juttu. No, kuitenkin nyt ajattelin vielä päästää mun luovuuden valloilleen, ja aloittaa kirjoittaa blogia. Unohtaa kaikki vanhat murheet ja aloittaa käsittelemään asioita ihan puhtaalta pöydältä. Kevät alkaa olla jo aika pitkällä kohta, ja sen myötä myös monet asiat tulee muuttumaan. Mutta te ketkä ette mua tunne, niin teille ois varmaan paikallaan pieni esittely musta :)

Eli oon siis Roosa, 16 vuotias musikaalinen tyttö Pohjois-Savosta. Käyn tällä hetkellä 9. luokkaa, ja ensi syksynä aloitan lukiossa. Mun perheeseen kuuluu äiti, isä, pikkuveli ja kissat Ilona (2.6.2012) ja Eemeli (31.3.2013). Mun vanhemmat on eronneet noin 6 vuotta sitten, ja asun äidin, pikkuveljen ja kissojen kanssa. Isän luona oon viikonloput. Mun molemmilla vanhemmilla on jo uudet nais-ja miesystävät, mutta ne ei asu yhdessä. Mutta ei mun perheestä sen enempää :)

Oon aina ollu musikaalinen. Harrastan pianonsoittoa (vuodesta 2010) ja  laulua omaksi ilokseni, ja esiinnyn joskus koulun juhlissa valinnaismusiikkiryhmän kanssa. Taaperona kävin muskarissa, ja ala-asteella seurakunnan kuorossa. En oo ajatellut haluavani ammattia musiikista, mutta eihän sitä ikinä tiedä :)

Olen harrastanut myös ratsastusta jo noin 6 vuotta, ja oon tosi eläinrakas muutenkin. En oo silti ikinä kilpaillut missään leirikisoja virallisemmissa kisoissa, ja ratsastus on mulle vaan sellainen mukava harrastus, jossa saa olla tekemisissä hevosten kanssa ja nauttia siitä onnistumisen tunteesta, kun joku menee hyvin. Mulla siis ei oo tarkoituksenakaan tähdätä minkään kilpakentille, vaikka ehkä taitoja olisikin. Käyn koulutunneilla joka perjantai klo 17-18. Esteitä oon hypännyt aiemmin, mutta lukuisten selästä tippumisten ja pelkotilojen seurauksena en enää siihen hommaan ryhdy. 

Luonteeltani oon yleensä tosi ystävällinen, toiset huomioonottava ja mukava, Tosin, mulla on myös se tosi temperamenttinen ja ärsyttäväkin puoli, ja olen välillä tosi "hankala käsitellä". Mulla on myös todella huono kriitiikin sietokyky, ja otan asiat useinkin liian henkilökohtaisesti. Tätä taitoa koko ajan yritän harjoitella, mutta olen vaan luonteeltani sellainen. En halua kenellekkään mitään pahaa, enkä syrji tai kiusaa ketään. En myöskään enää hauku/puhu pahaa ihmisistä, joiden asiat ei mulle millään tavalla kuulu tai joita en edes tunne. Tottakai kaikki ihmiset jollain tasolla puhuu pahaa ja juoruilee toisista ihmisistä, mutta itse olen yrittänyt vähentää sitä. Maailmassa olisi asiat ainakin vähän paremmin, jos KAIKKI IHMISET PITÄISIVÄT HUOLEN ENSIN OMISTA ASIOISTAAN, JA VASTA SITTEN PUUTTUISIVAT TOISTEN ELÄMÄÄN.♥

Oon tosi hiljainen ja ujo uusien ihmisten ja tuntemattomien seurassa, ja se johtuu varmasti osakseen siitä, että mua on kiusattu ja syrjitty, ja varmaan jotkut ihmiset tekee sitä edelleen, mutta mua ei vaan jaksa enää kiinnostaa. Tietysti sitä aina miettii, oonko mä ansainnut sellaista kohtelua tai onko mussa oikeasti jotain vialla, ja onko se totta mitä jotkin ihmiset yrittävät mut saada uskomaan. No, kiusaaminen ei ole jatkunut enää varsinaisesti moneen vuoteen, mutta edelleen joillain ihmisillä on vaikeuksia tehdä yhteistyötä mun kanssa ja tulla toimeen. Se on mulle periaatteessa ihan ok, ei kaikista tarviikkaan tykätä. Mutta ois ihan kivaa, jos itseä kohdeltaisiin ihan niinkuin muitakin. Kiusaamisesta ei oo mulle mitään fyysisiä arpia jäänyt, mutta ne henkiset haavat ja lytätty itsetunto ei koskaan parane täysin ennalleen, vaikka haluaisinkin. 

Sitten vähän iloisempiin asioihin. Kamerana mulla on Nikon D3200, ja sain sen viime heinäkuussa. Oon ollut ihan tyytyväinen, mutta kameran mukana tullut objektiivi (joka mulla siis nyt on käytössä) ei oo erityisen hyvä. Aion kyllä jossain vaiheessa ostaa paremman, kunhan saan rahaa riittävästi ja tulee sellainen tarve, että tuo vanha ei oikeasti enää riitä. Tällä hetkellä ainakin tuo vanha riittää vielä ihan hyvin, koska niin vähän kuitenkin loppupeleissä kuvaan. :)

Kuten ehkä ootte huomanneetkin, tykkään kirjoittaa pitkiä tekstejä :D joskus siis vaihtelevasti tulee enemmän kuvapainotteisia postauksia ja toisinaan taas haluan enemmän puhua asioista ja jättää kuvat vähemmälle. Aion kertoa täällä siis ihan jokapäiväisestä elämästäni, en pelkästään kaikista iloisista ja ruusuisista hetkistä vaan myös niistä hetkistä, kun itku ja kyyneleet ottaa vallan, pelottaa ja ahdistaa ja haluaisin vaan jättää kaiken. Haluan antaa teille mahdollisimman todenmukaisen kuvan mun elämästä, enkä uskotella että mun elämä ois aina ruusuilla tanssimista ja mulla ois aina kaikki hyvin, koska asia ei ole niin. Ihan kaikkia yksityiskohtia kuten ihmisten nimiä ja muita henkilökohtaisia tietoja en aio vuodattaa tänne koko maailman luettavaksi, mutta yleisiä asioita kuitenkin.

Tässä vaiheessa on vähän hankalaa määrittää "postaustahtia", se on pitkälti kiinni siitä, miten kouluhommiltani, harrastuksiltani ja kotitöiltäni sun muilta ehdin, mutta yritän postailla VÄHINTÄÄN muutaman kerran viikkoon. Riippuu tietysti siitäkin, miten kiinnostuneita te olette postauksiani ja muita juttuja lukemaan ja seuraamaan. :)





                                                                             Eemeli :)

                                                                         Ilona :)
                                                         kuva heilahti, mutta neiti on niin hassun näkönen :D
                               
                                                       pikkupoikaa väsyttää :)



   Tervetuloa seurailemaan mun aika tunteikasta ja moniväristä elämää! ♥


16 kommenttia:

  1. Hih sun kissalla on synttärit samana päivänä kuin mulla :D Sun luonnekuvauksessa oli muutama kohta, jotka sopii 101 % muhun, oon myös aika huono sietämään kritiikkiä. En myöskään enää puhu ihmisistä niiden selän takana ja yritän koko ajan suhtautua muihin tosi neutraalisti jos en itse tunne niitä.

    Mutta kuitenkin, tää aloitus on ihan lupaava, onnea blogin pyörittämiseen ja ylläpitoon! Itsekin aloitin blogin vasta vähän aikaa sitten ja itse asiassa toisin kuin sulla, se on mun koko elämän ensimmäinen blogi... Jään seurailemaan sun blogia ja saatan liittyä lukijaksi kun vähän näen mihin suuntaan tää lähtee :)

    Ada Minea - http://constellationofmylife.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. Kiitos tosi paljon positiivisesta kommentista :) käyn tsekkaamassa sunkin blogin ja voisin kommenttiakin laittaa. Onnea sullekkin blogin parissa!♥

    VastaaPoista
  3. Tosi kiva postaus ja hyviä kuvia, tsemppiä ja kaikkea hyvää uuden blogin kanssa :) Pianonsoitto ja ratsastus on kyllä niin renotuttavia harrastuksia, mä olen kovasti miettinyt pitäisikö ryhtyä uudestaan käymään ratsastustunneilla :) Jään kytikselle odottamaan sulta uusia postauksia :)

    http://bottleoflove.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  4. Olipas kiva aloituspostaus! Kirjoitat tosi kivasti. Susta sai todella positiivisen kuvan :-)

    http://tiiamariaemilia.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  5. Tykkäsin kovasti tästä aloituspostauksesta, ja etenkin nuo kissakuvat on hienoja. Vaikea näin yhden postauksen perusteella on sen kummemmin itse blogia kommentoida, mutta yleisilme on tosi kiva!

    what-a-lotta-fun.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  6. Tosi kiva blogi! Tykkään erityisesti hyvälaatuisista kuvista ja osaat kirjoittaa hyvin, mikä tekee lukemisesta todella mielekästä. Itse hevosen omistajana tiedän kuinka ihana välillä on vain olla hevosten kanssa ja se on kyllä niin totta, että pitää nauttia juuri niistä pienistäkin onnistumisista, mutta ainakin minulla se tuppaa välillä unohtumaan. Mutta joo, jään ehdottomasti seurailemaan sun blogia, ja toivon että käyt vilkaisemassa minun blogini, joka on myös vasta aloitettu. :)

    http://drawingmyownstory.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tosi paljon, piristit mun päivää!:) pitääkin käydä kattomassa sunkin blogi ja voisin jopa liittyä:)

      Poista
  7. Kiva, että oot taas löytänyt uutta innostusta bloggaamiseen! :) Tää on kyllä musta ainakin niin kiva harrastus :)

    http://riikkamaria.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, en vaan pysty kokonaan lopettamaan bloggausta vaikka tää aina välillä unohtuukin :D alussa aina intoa riittää mut sitten se aina mun kohdalla tahtoo jäädä siihen :/ toivottavasti tän blogin kanssa ei :)

      Poista
  8. Kirjoitat todella kivasti, muutenkin ihana aloituspostaus! Muista, että oot hyvä juuri tuollaisena kuin olet kiusaajista huolimatta <3


    ♥ Vilhelmiina Lyydia

    http://vilhelmiinalyydiaa.blogspot.fi

    VastaaPoista

Kommentit ovat aina tervetulleita, mutta mieti kaksi kertaa, haluaisitko itse saada samanlaista palautetta. Huomioithan myös sen, että kommentit näkyvät vasta hyväksynnän jälkeen.